"Livets hårda skola"

"Livets hårda skola" är ett uttryck som används ständigt. Jag förstod dock inte detta uttryck för ens en dag då jag var 14 år gammal. Det som hände var att jag fick IG(icke godkänt) på ett prov. För mig själv när jag idag tänker efter är detta ingen stor sak men då, den dagen alltså var det något stort. Detta IG har följts av andra men jag kommer aldrig glömma den första gången. Inte för att jag var speciellt arg och det fanns sannerligen ingen annan som blev det häller. Jag tror att detta var första gången jag blev besviken på mig själv. Idag har jag varit besviken på Linda (jag) massor med gånger men detta var en del av "Livets hårda skola". Det jag tror är att alla gånger vi märker tydligt att vi själva gjort fel är de gångerna vi lär oss en läxa. Därför tror jag att vi faktiskt borde ta vara på de tillfällen och prata om när vi verkligen klantade oss ordentligt. Kanske kan någon annan ta hjälp. Vi lär oss av misstag och dåliga betyg(i mitt fall) att vilja kämpa. Där har vi "livets hårda skola"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback